Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 1 februarie 2012

Liviu Florian Jianu - SFATUL


Liviu Florian Jianu - SFATUL

Îmi spusăsă tata
Că nu e bine să le spui la muieri că le iubeşti.
De ce?
Nu e bine.
(Acum mă întreb dacă femeile se conduc după oglindă).
Da cum să-i spui?
Spune-i şi tu
Că-ţi place de ia.
Că e fată bună.
Da iubirea?
Asta în romane, în filme,
În poezii.
În viaţă, nu se ezistă.

Într-o sară
Mă-ntrebă goguţa
Cât o iubesc io pe ia.
Îmi dădu domnul gândul al bun în minte,
Şi-mi adusăi aminte de tata.
Măi, mie îmi place o ţâră de tine
Aşa, eşti fată cuminte,
Da cu iubirea,
Cum să-ţi spui,
E numa în filme,
În viaţă uite cum e
O mătură,
O mâncare bună,
Mai închizi şi tu un ochi,
Îţi mai dau un cioc pe obraz,
Sincer,
Îmi place de tine puţân,
Da’ vezi să nu ţi-o iei în cap.

Să uită la mine cam năucă
Şi nu mai zâsă nimic,
O înghiţi.

De-abia dupe 7 ai
Îmi spuse cum nu dormi ia toată noaptea
După vorba asta,
Adică cum?
Adică îi fac de mâncare,
Îl îmbrac,
Am grije de iel
După iel prin toată spitalele
Unde  le dă doctorilor de lucru de milă,
Că fără iel
Ar şoma ăia pe capete,
Şi iel,
Auzi,
Îi place o ţâră de mine…
Nesâmţât ma ie ăsta…
M-ar fi dat afară în noaptea aia din apartament
Da-i veni şi iei un gând bun în viaţă
Ia să-l lăsăm pănă dimineaţă
Să vedem în ce ape se mai scaldă…

Se zice în popor că noaptea e un sfetnic bun,
Da io zic că mai bun e tata…


 SCRISOAREA LUI VANGHELIE CĂTRE OANA